PS-ehdokkaat HOK-Elanto osuuskauppavaaleissa 2020

ANNA PERUSÄÄNESI JA VAIKUTA!

Uudenmaan ja Helsingin Osuuskauppa HOK-Elannolle valitaan kevään 2020 osuuskauppavaaleissa uusi edustajisto. Edustajisto käyttää osuuskaupassa omistajille kuuluvaa päätösvaltaa ja se valitaan vaaleilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi.

Käytä valtaasi asiakasomistajana ja äänestä osuuskauppavaaleissa oman alueesi perussuomalaista ehdokasta edustajistoon. Osuuskauppatoiminnassa on tärkeää jatkossa turvata esimerkiksi suomalaisen ruuan kohtuullinen hintataso siten, ettei tuottajaa riistetä ja, että kuluttajan kauppakassin hinta pysyy kohtuullisena. S-ryhmä on lisäksi Suomessa merkittävä työllistäjä. Tulevaisuudessa suomalaisten työllistämiseen on panostettava ja taattava, että myös nuorillamme on mahdollisuus saada työelämän kokemuksen jatkossa kaupan alalta.

Valitse alla olevasta PDF-listasta ehdokkaasi:

Valitse tästä HOK-Elanto -vaalien PS-ehdokas >>

Näin äänestät vaaleissa – käytössä suhteellinen vaalitapa:

HOK-Elanto Osuuskaupan edustajisto valitaan käyttämällä suhteellista vaalitapaa. Tämä tarkoittaa sitä, että ääni annetaan omalle ehdokkaalle, mutta läpipääsyyn vaikuttaa sekä ehdokkaan itse saamat äänet että koko ehdokaslistan äänimäärä.

Äänestysaika postitse tai sähköisesti verkossa: 26.3.-6.4.2020

Kevään 2020 vaaleissa voit äänestää joko sähköisesti tai postitse ja äänestysaika on 26.3.-6.4.2020. Äänestyslipuke ja äänestysohjeet postitetaan HOK-Elannon äänioikeutetuille jäsenille viikon 13 aikana. Äänioikeus on jokaisella ennen vaalivuotta 15 vuotta täyttäneellä jäsenellä. Jäsenyyden tulee olla alkanut viimeistään 31.12.2019.

Vaalit pidetään posti- ja nettiäänestyksenä ja äänestäminen on helppoa. Valitse mieleisesi perusehdokas ylhäällä olevasta ehdokaslistasta (pdf), merkitse numero vaalilappuun ja laita vaalilippu palautuskuoressa postiin (postimaksu on maksettu). Lisäksi voit äänestää sähköisesti osoitteessa osuuskauppavaalit.fi. Sähköisesti äänestäessä tunnistaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Lisätietoa alueesi osuuskauppavaaleista: HOK-Elanto Osuuskaupan vaalisivusto >>